Wie een goedlopend bedrijf wil, zal moeten investeren in haar uitstraling. De eerste indruk wordt slecht deels bepaald door de dienstverlening of een goed ogende website. Daarnaast is ook de uitstraling van het personeel belangrijk. Het personeel vertegenwoordigt de zaak en is dan ook het belangrijkste visitekaartje die het bedrijf kan hebben.
Daarom is het belangrijk werkkleding te hebben. Daardoor komt het bedrijf een stuk professioneler over. Wil men werkkleding bedrukken, dan is het slim stil te staan bij een aantal praktische tips.
Comfort van bedrukte werkkleding
Natuurlijk is het comfort van de werkkleding belangrijk. Immers, de kleding moet lekker zitten. Daarom is het belangrijk dat iedere medewerker de juiste maat en pasvorm kiest voor zijn of haar kleding. Daardoor zullen medewerkers beter presteren. Als de kleding namelijk knelt, slecht zit of juist te warm of te koud is, raken medewerkers sneller afgeleid. Daarnaast maakt het uiteraard geen goede sier als een medewerker van een bedrijf er niet verzorgd uitziet, doordat de kleding niet goed zit.
Wettelijke regels
Daarnaast zijn er wettelijke regels voor werkkleding bedrukken. Dit heeft vooral te maken met het verstrekken van de werkkleding. De werkkleding mag alleen gratis worden gegeven, als de kleding aan een aantal voorwaarden voldoet. Anders zou dit een natuurlijke vergoeding betekenen en dat mag niet zonder tussenkomst van de Belastingdienst.
Onbelaste kleding is een uniform of overall. Het moet kleding zijn die men op de werkplek draagt en de kleding dient dan ook op die plek achter te blijven. Mee naar huis nemen is dus niet toegestaan. Daarnaast gelden er regels voor werkkleding bedrukken: de kleding moet tenminste één beeldkenmerk hebben. Dat kan simpelweg de bedrijfsnaam zijn, of een logo. Daarnaast moet de bedrukking opgeteld ten minste 70 vierkante centimeter bedragen om geldig te zijn.
Blijf op de hoogte
Blijf ook na aanschaf van de bedrijfskleding op de hoogte. Veel bedrijven maken een klassieke fout: eerst werkkleding bedrukken en vervolgens niet meer naar omkijken. Bedrijfskleding kan echter slijtage vertonen als het vaak gedragen wordt. Daardoor kan de kleur bijvoorbeeld vaal worden, of zullen er scheuren zichtbaar zijn. Daarom is het belangrijk de kleding regelmatig te controleren.
Klanten zullen bij slechte kledij vinden dat de medewerker er niet meer representatief uitziet. Daardoor kunnen toekomstige deals afketsen. Een onverzorgde medewerker of kleding kan immers al snel het imago veroorzaken dat een bedrijf niet professioneel is. Zorg er dus voor dat de bedrijfskleding altijd up-to-date is!